سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/7/28
12:56 عصر

12 میلیون دختر بالای 20 سال مجرد در کشور

بدست آرمان در دسته دختر، مجرد، ارزش وقت، ازدواج، مهریه

پژوهشگر و استاد حوزه علمیه قم گفت: 12 میلیون و 82 هزار و 850 دختر در سنین بالای 20 سال در کشور مجرد هستند.

به گزارش خبرنگار مهر درقزوین حجت ‌الاسلام علی ‌اکبر بابازاده صبح امروز در کارگاه آموزشی اصلاح الگوی مصرف با موضوع نقش مادران و زنان در اصلاح الگوی مصرف در جامعه که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در کشور ما 12 میلیون و 82 هزار و 850 نفر دختر در سنین بالای 20 سال مجرد هستند که یک میلیون نفر از اینها دختران بالای 30 سال هستند که یکی از مهم‌ترین عواملی که سبب شده تا شاهد بالا رفتن سن ازدواج و حتی پایین آمدن آمار ازدواج باشیم اسراف در هزینه‌های زندگی است.

پژوهشگر و استاد حوزه علمیه قم  گفت: یکی از مسائلی که امروزه شاهد اسراف در آن هستیم در خصوص هزینه‌های مراسم ازدواج است به طوری که  اخیرا در یک  ازدواج در تهران 30 میلیون تومان هزینه یک ازدواج، معمولی شده است در حالی که با این هزینه می ‌توان زندگی 30 نفر را شکل داد و این فرهنگ و تفکر باید در جامعه متوقف شود.

بابازاده افزود: موضوع دیگر مهریه‌های بالا است به طوری که برخی این مهریه‌های بالا که سکه و شمش با رقم‌های یک‌ هزار عدد به بالا است را نشان افتخار و شخصیت می ‌دانند.

وی عنوان داشت: زوج‌های زیادی که با مهریه‌های بسیار بالا زندگی خود را آغاز کردند و نه تنها خوشبخت نشده ‌اند بلکه زندگیشان به جدایی ختم شده است و اینگونه هزینه‌ها نه تنها آرامش به دنبال ندارد بلکه موجب سلب آرامش نیز می‌شود.

پژوهشگر و استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: فلسفه تشکیل زندگی مشترک در آیات قرآن کریم رسیدن به آرامش است و باید با رعایت اصلاح الگوی مصرف و حذف هزینه‌های گزاف و فرهنگ‌سازی در این بخش، هدف تشکیل زندگی مشترک را محقق کنیم.

بابازاده خاطرنشان کرد: نقش زنان، مادران و دختران در جامعه بسیار مهم است و در این بین دختران بسیار باید مورد توجه پدران و مادران و مسئولان قرار گیرند.

وی افزود: شخصیت مادر بر دختران بسیار اثرگذار است چرا که مادر نقش اصلی را درخانه ایفا می‌کند بنابراین نباید از تاثیرگذاری این شخصیت در جامعه غافل شد بلکه زنان می‌توانند نقش مهمی را در اصلاح الگوی مصرف و نهادینه کردن این رفتاردر فرزندان داشته باشند.

بابازاده با اشاره به دستورات دینی مبنی بر دوری از اسراف افزود: در دین اسلام در خصوص همه مسائل به میانه ‌روی تأکید شده و میانه ‌روی الگوو افراط و تفریط نشانه کمبود انسان است.

وی تأکید کرد: مادران در خانواده باید اصلاح الگوی مصرف را از سنین پایین به فرزندانشان بیاموزند و خود نیز در هزینه‌های زندگی تدبیرکنند  و میانه‌روی را لحاظ کنند.
 
در ادامه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: عمر انسان بالاترین و ارزشمندترین سرمایه است و همه باید از این سرمایه گرانبها به خوبی بهره ببریم.

حجت ‌الاسلام علی‌ اکبر حاجی عزیزخانی افزود: نباید ساعات و لحظات زندگی خود را به بطالت بگذرانیم چرا که این لحظات دیگر تکرار نمی‌شود، بنابراین یکی از مهمترین مواردی که باید اصلاح الگوی مصرف را در آن به کار گیریم زمان است.

وی عنوان داشت: توجه به زمان و استفاده از آن به بهترین شکل ممکن و داشتن اعتدال در همه کارها حتی عبادات امری ضروری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: برخی مواقع دیده می‌شود که برای مسائل غیرضروری بیش از مسائل ضروری زمان و هزینه صرف می‌کنیم برای نمونه در بحث ورزش مسئولان میلیاردها تومان هزینه کرده و به این بخش توجه ویژه می‌کنند ولی زمانی که در خصوص هزینه کردن برای دین صحبت می‌شود، می‌گویند با کمبود اعتبار مواجه هستیم.

وی تأکید کرد: در برخی موارد ما برای خود، جامعه، زندگی و امورات مهم ارزش قائل نمی‌شویم و سلیقه‌ای برخورد می‌کنیم و همین امر مشکلاتی را به دنبال دارد.


88/7/18
10:23 عصر

شکایتهای مردمی علیه میر حسین موسوی رو به افزایش است

بدست آرمان در دسته میر حسین موسوی، شکایت

 

مسئول کمیته رسانه ای جنبش مردم ایران علیه قانون گریزی گفت: از زمانیکه سایت موج قانون فعالیت خودش را بار دیگر آغاز کرد شمار شکایت های مردمی علیه میر حسین موسوی رو به افزایش می رود.   

امیر طاهر حسین خان در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد: طی یک هفته گذشته 900 هزار نفر از سایت موج قانون بازدید کرده اند که این خود نشان می دهد که این حرکت با استقبال بی نظیر ملت ایران مواجه شده است.
وی ادامه داد: همچنین تا به امروز 29 هزار نفر از میر حسین موسوی به طور مکتوب شکایت کرده اند و انتظار می رود با مرور زمان بر این تعداد به طور چشمگیر و خیره کننده افزوده شود.
حسین خان در ادامه هدف از ایجاد سایت موج قانون را محاکمه میر حسین موسوی دانست و گفت: میر حسین موسوی از پس از انتخابات ریاست جمهوری با قرار گرفتن در مسیر آشوب طلبی و اغتشاشات به نوعی بر پیکره نظام مقدس جمهوری اسلامی لطمه وارد کرد.
وی تاکید داشت: میر حسین موسوی با ایجاد شبهه در انتخابات قصد داشت به مقاصد شخصی و حزبی خود دست پیدا کند در حالیکه اگر کمی به منافع ملی توجه داشت خود را ملتزم بر اجرای قانون می کرد.
مسئول کمیته رسانه ای جنبش مردم ایران عیله قانون گریزی گفت: بر همین اساس جنبش موج قانون به طور خود جوش و بدون وابستگی به هیچ نهاد دولتی درصدد مقابله با ادامه قانون شکنی توسط میر حسین موسوی برآمد.
حسین خان اضافه کرد: جنبش مردم ایران بر علیه میر حسین موسوی تا زمان محاکمه این کاندیدای جدا شده از پیکره و بطن نشان مقدس جمهوری اسلامی به فعالیت خودش با قدرت و صلابت ادامه می دهد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: محمدرضا رحیمی دبیر کل جوان جنبش مردمی ایران علیه قانون گریزان تاکنون برای تحقق اهداف این جنبش زحمات فراوانی را متحمل شده که جا دارد از وی و سایر دوستان در این حماسه ملی تشکر و قدردانی کنم و از ملت شریف ایران جهت بازدید از پایگاه اینترنتی موج قانون به نشانی http://www.mojeghanoon.com دعوت نمایم.

 منبع: ایرنا

 


88/7/18
10:22 عصر

کوریره دلاسرا:Yahoo جاسوس ایران است- Yahoo:جاسوس ایران نیستیم

بدست آرمان در دسته یاهو، جاسوس، ایران

 

رم- روزنامه "کوریره دلاسرا" ایتالیا در مطلبی با عنوان "یاهو، جاسوس ایران" مدعی شد : شرکت اینترنتی "یاهو" اطلاعات مربوط به کاربران ایرانی خود را که در جریان اعتراض های پس ازانتخابات نقش داشتند دراختیار مقامات ایرانی قرار داده است.   

به گزارش ایرنا، کوریره دلاسرا روز شنبه به نقل از سایت آمریکایی "Zdnet" نوشت: شمار اطلاعات ارائه شده توسط "یاهو" به مقامات ایران به حدود 200 هزار کاربر ایرانی می رسد.
به نوشته این روزنامه ایتالیایی، خبر سایت اینترنتی"Zdnet" ابتدا توسط یک وبلاگ دانشجویی فارسی زبان منتشر شده بود که پس ازگذشت چند ساعت شرکت یاهو ضمن تکذیب آن، هرگونه ارتباط اطلاعاتی با ایران را رد و برخط مشی خود پیرامون اعتقاد به حریم خصوصی افراد تاکید نمود.
کوریره دلاسرا اضافه کرد: به عقیده منابع ایرانی، یاهو این اطلاعات را دراختیار مقامات تهران قرار داد تا مانع فیلتر شدن سایت خود در ایران شود.
این روزنامه همچنین مدعی شد: به عقیده منابع ایرانی، با توجه به اینکه مخالفین دولت ایران بگونه گسترده ای از شبکه اینترنتی برای فعالیت های مربوط به سازماندهی خود استفاده می کرد، مقامات مرتبط با این بخش در ایران سعی کردند با هدف جلوگیری از برگزاری و هماهنگی تظاهرات از سایت های گوگل و یاهو استفاده نمایند.
کوریره دلاسرا ادعا کرد: یاهو 200 هزار آدرس پست الکترونیکی خود را به شرط اینکه این سایت در ایران فیلتر نشود به تهران هدیه کرد.
به نوشته این روزنامه، این خبر بار دیگر سایه ای بر یاهو و گوگل انداخت که سابقه اطاعت پذیری از رژیم های غیردمکراتیک را دارند.
کوریره دلاسرا افزود: فارغ از درستی یا نادرستی این خبر، باید یادآور شد که یاهو و گوگل درگذشته نیز چنین اقدامی انجام داده و هر دو سایت با کشور چین درموردی مشابه به توافق رسیده بودند.
این روزنامه نوشت: سایت یاهو چند سال پیش درجریان زندانی شدن "ونگ ایکسیامنگ" و " شی تائو" دو تن ازمخالفان دولت چین نقش داشته و کار خود را با ذکر این جمله که "ما طبق محدودیت های قانون محلی اقدام می کنیم" توجیه کرد.
در همین حال پس از ادعای روزنامه کوریره دلاسرا ،پایگاه اطلاع رسانی نشریه فرانسوی "نوول اوبزرواتور" نوشت: شرکت یاهو؛ اظهارات جنبش مخالفان دولت ایران را در مورد دادن اسامی 200 هزار وبلاگ نویس به دولت آن کشور ، تکذیب کرد.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، نوول اوبزرواتور روز شنبه نوشت: یاهو، روز جمعه اتهامات مطرح شده در یکی از وبلاگ های متعلق به مخالفان را که این شرکت را متهم کرده است، پس از انتخابات نام و اطلاعات 200 هزار تن از کاربران خود را در اختیار دولت گذاشته است، تکذیب کرد.
نوول ابزرواتور در پایان افزود:مقامات شرکت یاهو ضمن تکذیب هرگونه ارتباط اطلاعاتی با ایران برخط مشی خود پیرامون اعتقاد به حریم خصوصی افراد تاکید نموده و گفته اند که ما جاسوس ایران نیستیم.

منبع: ایرنا


88/7/13
9:27 عصر

فریبکاری و دروغگویی جنبش سبز برای مردم روشن شد

بدست آرمان در دسته ایرنا

مرتضی نبوی: فریبکاری و دروغگویی جنبش سبز برای مردم روشن شد 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آشکار شدن ماهیت جنبش سبز که پس از انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری، کشور را به آشوب کشاند تصریح کرد: فریبکاری و دروغگویی جنبش به اصطلاح سبز برای مردم روشن شد و همین امر باعث شد کشور از فتنه فاصله بگیرد.   

به گزارش ایرنا به نقل از جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار مهندس سیدمرتضی نبوی روز دوشنبه در گردهمایی هفتگی جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار که در مسجد حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد گفت: کسانی که تا قبل از برگزاری انتخابات خود را پایبند به قانون اساسی و در خط امام می‌دانستند با زیر پا گذاشتن شعارهای خود آتش فتنه و آشوب را روشن کردند و نشان دادند که نه به قانون اساسی پایبند هستند و نه به راه امام و نه منافع ملی را در نظر می‌گیرند.
وی با بیان اینکه جنبش سبز با حمایت و طراحی آمریکا در ایران راه‌اندازی شده بود یادآور شد: در ایران غرب به پروژه شکست خورده انقلاب رنگی دست زد که در حقیقت با اردوکشی خیابانی می‌خواستند کودتای رنگی به وجود بیاورند.
مدیر مسئدول روزنامه رسالت گفت: در ایران با استفاده از مقدسات -که رنگ سبز به سادات تعلق داشت- سعی کردند به صورت حساب شده به اهدافشان برسند ولی هوشیاری مردم فتنه گران را ناکام گذشت.
نبوی با اشاره به شعارهای طرفداران نهضت سبز در روز جهانی قدس اظهار داشت: در روز جهانی قدس روزه‌خواری کرده و شعار نه غزه نه لبنان سر دادند و این شعارها فقط آمریکا و اسراییل را خوشحال کرد.
وی افزود: متاسفانه حرکت‌های فتنه‌گرایانه توسط برخی عناصر باسابقه ادامه می‌یابد و هنوز هم ادعا می‌کنند که پایبند به قانون اساسی هستند.
دبیر سیاسی جامعه اسلامی مهندسین خطاب به میرحسین موسوی گفت: جناب آقای موسوی چرا مرز خود را با کسانی که خواستار حذف اسلامیت از نظام جمهوری اسلامی هستند مشخص نمی‌کنید اگر قانون اساسی را قبول دارید چگونه از کسانی که خلاف قانون اساسی شعار می‌دهند حمایت می‌کنید؟!
وی همچنین خطاب به مهدی کروبی گفت: جناب آقای کروبی شما که ادعا می‌کنید قانون اساسی و نظام را قبول دارید به دروغ اتهاماتی را به نظام نسبت می‌دهید و می‌گویید به دختری تجاوز کردند و او را به قتل رسانده‌اند در حالی که در بررسی‌ها مشخص می‌شود دختر مورد نظر زنده است حتی بازداشت هم نشده است، چرا در مراسم ساختگی او شرکت می‌کنید ولی وقتی حقایق روشن می‌شود نمی‌گویید اشتباه کرده‌اید؟!
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد چگونه آقای موسوی خود را در راه امام می‌داند ولی به منتظری که مطرود حضرت امام راحل است متوسل می‌شود، همان منتظری که حضرت امام راحل در عین مدارا او را نصیحت کردند که وارد صحنه سیاست نشود، شما چگونه می‌خواهید چنین کسی را وارد صحنه سیاست کرده و پشت سر او قرار گیرد؟!
وزیر مخابرات کابینه اول میرحسین موسوی گفت: مردم اکنون به خوبی فهمیده‌اند که اینها ماهیت آمریکایی - اسراییلی دارند و ایران را تحت سلطه آمریکا می‌خواهند.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس افزود: بعضی کارهایی که مدعیان پیروی از خط امام کردند که حتی نهضت آزادی‌ها هم نکردند.
مدیر مسئول روزنامه رسالت با اشاره به مدارای نظام جمهوری اسلامی با عوامل فتنه پس از اتخابات ریاست جمهوری دهم گفت: با مرور خطبه‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در ماه مبارک رمضان ایشان سیره حکومتی حضرت علی(ع) را ترسیم کردند که سیاست توام با تقوا و عدالت بود و همواره با مخالفان با مدارا برخورد می‌کردند.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نیز همین سیاست را پیگیری کرد یعنی تا یک هفته پس از انتخابات، مخالفان در خیابان ها اموال عمومی را آتش می‌زدند و نظام از آنها می‌خواست دست از فتنه‌گری و تخریب اموال عمومی بردارند اما با تداوم آشوب‌ها نیروی انتظامی مجبور شد عکس‌العمل نشان دهد.
نبوی یادآور شد: فتنه‌گران بدانند جمهوری اسلامی ایران ابتدا با مدارا و اتمام حجت با آنها برخورد می‌کند ولی اگر فتنه‌گری‌ها ادامه یابد نظام فتنه‌گران را شناخته و معرفی می‌کند و چشم فتنه را کور می‌کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور 85 درصدی مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم گفت: در مردم‌سالاری دینی که حضرت امام راحل پایه‌گذاری کردند شاهد حضور بی‌سابقه مردم در تعیین سرنوشت خویش در یک فضای رقابتی بودیم در حالی که هر چه از عمر دموکراسی‌های غربی می‌گذرد درصد مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خویش نیز کاهش می‌یابد.
مدیرمسئول روزنامه رسالت تصریح کرد: در سی‌امین سال پیروزی انقلاب اسلامی مردم انتخابات باشکوهی برگزار کردند ولی فتنه عظیمی بپا شد که هدف اصلی آن تغییر نظام، ریشه‌کن کردن راه امام و ولایت بود ولی با هوشیاری مردم و مقام معظم رهبری شکست خورد.
وی افزود: رفتار جمهوری اسلامی ایران با فتنه‌گران اخلاقی، عادلانه، با مدارا و در عین حال قاطعانه بود.
نبوی با اشاره به تبیین پیام های بعثت از سوی مقام معظم رهبری در عید مبعث گفت: پیام مبعث عقلانیت، قانون و اخلاق است.
وی افزود: تصمیمات در کشور باید توام با عقلانیت باشد، دولت هم رعایت قانون را سرلوحه برناه‌های خود قرار دهد و روزنامه‌ها نیز با رعایت عقلانیت و اخلاق در جهت ایجاد الفت و همدلی در جامعه تلاش کنند.
نبوی تاکید کرد: متاسفانه برخی روزنامه ها چه حامی دولت و چه مخالف دولت نه تنها در جهت ایجاد وحدت و انسجام درجامعه حرکت نمی‌کنند بلکه با خبرسازی‌های خود برخلاف آن عمل می‌کنند.

http://www.irna.ir